Zajęcia dydaktyczne dla przedszkolaków w bibliotece.
Cele ogólne:
- Poprawne nazywanie zjawisk atmosferycznych, towarzyszących różnym porom roku;
- Rozwijanie spostrzegawczości i logicznego myślenia;
- Rozwijanie ekspresji twórczej i wyobraźni.
Cele operacyjne:
Dziecko:
- śpiewa piosenkę
- uważnie słucha wiersza
- poznaje nazwę zbliżającej się pory roku i charakterystyczne jej oznaki
- rozwiązuje zagadki słowne
- klasyfikuje obrazki według pory roku.
Metody:
- słowne: rozmowa
- oglądowa
- aktywizująca.
Pomoce dydaktyczne:
- zestaw obrazków do wiersza
- rekwizyty związane z wiosną
- wiersz Jana Brzechwy "Przyjście wiosny"
- tekst piosenki pt. "Wiosno, wiosenko"
Przebieg zajęć:
- Wprowadzenie do zajęć piosenką pt. "Wiosno, wiosenko".
- Słuchanie wiersza pt. "Przyjście wiosny" Jana Brzechwy.
- Rozwiązywanie zagadek w oparciu o zestaw ilustracji.
- Nawiązanie do nowej pory roku - wiosny i jej charakterystycznych cech: topniejacy śnieg, słońce, deszcz, pierwsze kwiaty itp.
- Praca indywidualna: kolorowanie obrazków kojarzacych się z wiosna.
Oprac. i prowadzenie zajęć - Marzena Wika