Przyjście wiosny cd.

Submitted by admin on śr., 03/21/2012 - 08:52

Zajęcia dydaktyczne dla przedszkolaków w bibliotece.

 

Cele ogólne:

 

  • Poprawne nazywanie zjawisk atmosferycznych, towarzyszących różnym porom roku;
  • Rozwijanie spostrzegawczości i logicznego myślenia;
  • Rozwijanie ekspresji twórczej i wyobraźni.

 

Cele operacyjne:

 

Dziecko:

  • śpiewa piosenkę
  • uważnie słucha wiersza
  • poznaje nazwę zbliżającej się pory roku i charakterystyczne jej oznaki
  • rozwiązuje zagadki słowne
  • klasyfikuje obrazki według pory roku.

 

Metody:

 

  • słowne: rozmowa
  • oglądowa
  • aktywizująca.

 

Pomoce dydaktyczne:

 

  • zestaw obrazków do wiersza
  • rekwizyty związane z wiosną
  • wiersz Jana Brzechwy "Przyjście wiosny"
  • tekst piosenki pt. "Wiosno, wiosenko"

 

Przebieg zajęć:

 

  1. Wprowadzenie do zajęć piosenką pt. "Wiosno, wiosenko".
  2. Słuchanie wiersza pt. "Przyjście wiosny" Jana Brzechwy.
  3. Rozwiązywanie zagadek w oparciu o zestaw ilustracji.
  4. Nawiązanie do nowej pory roku - wiosny i jej charakterystycznych cech: topniejacy śnieg, słońce, deszcz, pierwsze kwiaty itp.
  5. Praca indywidualna: kolorowanie obrazków kojarzacych się z wiosna.

 

Oprac. i prowadzenie zajęć - Marzena Wika